Geotab bereikt wereldwijd 4 miljoen abonnementen tekst op een gekleurde achtergrond met snelweg

Geotab bereikt wereldwijd 4 miljoen abonnementen door groeiende vraag naar gegevens van verbonden voertuigen

Gepubliceerd op November 8, 2023

Geotab viert zijn snelle groei met een miljoen nieuwe activeringen in slechts 15 maanden

• Geotab registreert een groei van één miljoen abonnementen in slechts 15 maanden
  • Sinds augustus 2022 hebben door Geotab verbonden voertuigen meer dan 89 miljard kilometer afgelegd. Dat zijn 594 reizen naar de zon
  • Het aantal elektrische voertuigen (EV) dat is verbonden met Geotab, is sinds augustus 2022 met meer dan 50% toegenomen; meer dan 70 procent van de abonnees maakt gebruik van de duurzaamheidsoplossingen van Geotab

Amsterdam (8 november 2023) - Geotab®, wereldwijde marktleider op het gebied van verbonden transportoplossingen, kondigt aan dat het wereldwijd meer dan 4 miljoen abonnementen heeft behaald. Deze mijlpaal benadrukt de aanzienlijke en toenemende vraag naar data intelligence van hoge kwaliteit, een kritische katalysator bij geavanceerde besluitvorming die de huidige transformatie van de transportsector stuurt. Gegevensgestuurde inzichten van Geotab hebben een belangrijke rol gespeeld in het verbeteren van prestaties, veiligheid en duurzaamheid van wagenparken,van kleine tot grote, inclusief de Fortune 500-bedrijven en regeringen van alle niveaus.

Geotab heeft een rijke 23-jarige geschiedenis en bereikte de mijlpaal van 3 miljoen abonnementen in 2022. In iets meer dan een jaar tijd heeft het bedrijf in 2023 1 miljoen abonnementen toegevoegd, wat de toenemende vraag naar data intelligence voor de modernisering van wagenparken en het management ervan weerspiegelt. Het ecosysteem van Geotab, met meer dan 700 partners, continue innovatie en samenwerking met klanten uit nieuwe gebieden, zoals de ontwikkeling van AI, heeft doorlopende groeimogelijkheden gecreëerd.

"23 jaar geleden bestond het bedrijf uit twee personen en werkten we vanuit de kelder van mijn huis. Als ik nu terugkijk op ons ongelooflijk traject en opmerkelijke groei de laatste 15 maanden, is het duidelijk dat het potentieel dat we jaren geleden in deze industrie zagen, is bewezen", zei Neil Cawse, CEO van Geotab. "Wagenparken staan onder toenemende druk om hun bedrijfsresultaten te verbeteren, hun uitstoot te verminderen, prioriteit te geven aan verkeersveiligheid en rendabele oplossingen te vinden. Wij weten dat je niet doeltreffend kan beheren wat je niet kan meten, en daarom zijn gegevens en technologie even essentieel geworden voor organisaties als hun voertuigen.

Sinds we 3 miljoen abonnementen haalden in augustus, hebben voertuigen die verbonden zijn met Geotab meer dan 89 miljard kilometers afgelegd. Dat zijn 594 reizen naar de zon. Als je nadenkt over al die reizen, komt dat neer op gigantische hoeveelheden gegevens. Daarom kunnen we meer invloedrijke inzichten leveren aan onze klanten. We informeren ze wanneer een motor het kan begeven nog voor hij het begeeft of over de waarschijnlijkheid van een aanrijding. We integreren generatieve AI om de tijd tot inzicht te verkorten. Door deze innovaties nemen we betere zakelijke beslissingen met zinvollere resultaten", voegde Cawse eraan toe.

Aangezien het aantal voertuigen van verschillende merken, modellen en industriesectoren die verbonden zijn met Geotab blijft toenemen, neemt de hoeveelheid rijke gegevens die Geotab analyseert ook toe. Dankzij deze uitbreiding kan het bedrijf nauwkeuriger benchmarken en betere ML-modellen (machinelearning) ontwikkelen, wat betere inzichten biedt voor alle klanten. Dankzij deze AI- en ML-technologieën kunnen klanten overstappen van reactieve gegevensinzichten naar voorspellende analyses en branchebenchmarking, waardoor ze meer waarde halen uit hun investering in verbonden transport.

Over Geotab

Geotab is een wereldleider op het gebied van verbonden transportoplossingen. We bieden telematica-oplossingen, zoals het volgen van voertuigen en bedrijfsmiddelen, aan meer dan 47.000 klanten in 150 landen. Al meer dan 20 jaar investeren we in baanbrekend gegevensonderzoek en innovatie om partners en klanten, waaronder Fortune 500-bedrijven en organisaties in de publieke sector, in staat te stellen hun wagenparken en activiteiten te transformeren. We maken verbinding met meer dan 3,9 miljoen voertuigen en verwerken meer dan 55 miljard gegevenspunten per dag, zodat klanten betere beslissingen kunnen nemen, de productiviteit kunnen verhogen, veiligere wagenparken kunnen hebben en hun duurzaamheidsdoelstellingen kunnen bereiken. Het open platform en de Marketplace van Geotab bieden honderden oplossingen van derden aan. Geotab wordt ondersteund door een team van toonaangevende gegevenswetenschappers en AI-experts en biedt nu de kracht van gegevens om inzicht te krijgen in real-time en voorspellende analyses, en daarmee oplossingen te bieden voor de uitdagingen van vandaag en de wereld van morgen. Ga voor meer informatie naar www.geotab.nl, volg @GEOTAB op Twitter en LinkedIn of ga naar de Geotab-blog.

Mediacontact

Hanna Corrente

Manager, Strategic Communications & Public Affairs

Over Geotab

Geotab verbetert veiligheid, verbindt bedrijfsvoertuigen met het internet en biedt online analyses om klanten te helpen hun wagenpark beter te beheren. Met het open platform en de Marketplace van Geotab, waarop honderden oplossingen van derden worden aangeboden, kunnen zowel kleine als grote bedrijven hun activiteiten automatiseren door voertuiggegevens te integreren met hun andere gegevens. Als IoT-hub biedt het apparaat in het voertuig extra functionaliteit via IOX-add-ons. Geotab verwerkt dagelijks miljarden gegevenspunten en maakt gebruik van gegevensanalyse en machine learning om klanten te helpen de productiviteit te verbeteren, wagenparken te optimaliseren door middel van een verlaagd brandstofverbruik, de veiligheid van de chauffeur te verbeteren en te voldoen aan gewijzigde wetgeving. De producten van Geotab worden wereldwijd verkocht via geautoriseerde Geotab-distributeurs. Ga voor meer informatie naar www.geotab.com en volg ons @GEOTAB en op LinkedIn.