Een medaille met de woorden "Overall Leader" van ABI Research op een blauwe achtergrond.

ABI Research: Geotab is nummer één als het gaat om telematica-oplossingen

Gepubliceerd op October 6, 2022

Met een totaalscore van 86 erkent ABI Research Geotab voor de derde keer als 's werelds beste telematica-aanbieder in zijn Commercial Telematics Vendors Competitive Rankings.

Amsterdam (6 oktober 2022) - als gevolg van de continue groei van het bedrijf, ruim boven het gemiddelde in de sector, maakte Geotab Inc. ("Geotab"), een wereldwijd toonaangevend bedrijf op het gebied van IoT en verbonden transport, vandaag bekend dat ABI Research het voor de derde keer heeft uitgeroepen als 's werelds meest toonaangevende leverancier van commerciële telematica, met een totale score van 86.

De concurrentiebeoordeling Commercial Telematics Vendors Competitive Ranking van ABI Research, een wereldwijd technology-intelligence-bedrijf, benadrukt de cruciale rol die commerciële telematica speelt bij het realiseren van een verbeterde veiligheid, kostenbesparingen en verbeterde algehele prestaties van wagenparken over de hele wereld. Het bewezen, onafhankelijke kader van criteria dat door ABI Research is ontwikkeld, werd gebruikt om de 11 grootste en meest strategische leveranciers te beoordelen in twee hoofdcategorieën: innovatie en implementatie.

Voor zijn innovatiescore stelde ABI Research de EV-capaciteiten van Geotab vast, waarbij werd verwezen naar het feit dat het meer dan 250 merken en modellen EV's ondersteunt, het brede pakket duurzame oplossingen en het onlangs geïntroduceerde Fleet Electrification Knowledge Center. Daarnaast heeft ABI Research ook de openplatformbenadering van Geotab meegewogen, evenals de Geotab MarketplaceGO9+ en de start van de nieuwe business unit van Geotab, Geotab Intelligent Transportation Systems (ITS), die werden genoemd als belangrijkste bijdragen. Om de implementatiescore van Geotab te bepalen keek ABI Research naar de continue groei van Geotab, inclusief zijn partnernetwerk, aanbod van oplossingen op gegevensbasis en het aantal abonnees, dat sinds kort meer dan 3 miljoen verbonden voertuigen bedraagt

"Voor de derde keer behaalt Geotab de eerste plaats en voert het de lijst aan voor implementatie", aldus Alex McQueen, Research Analyst, Supply Chain Management and Logistics bij ABI Research. "Geotab heeft zijn, in de sector toonaangevende, gemiddelde groeitempo weten te behouden en gaat nu stevig aan kop op het gebied van wereldwijde commerciële telematica, met meer dan 3 miljoen verbonden voertuigen."

"We zijn blij dat we voor de derde keer in totaal de eerste plaats hebben behaald op het gebied van commerciële telematica", aldus Neil Cawse, CEO en oprichter van Geotab. "Er is een grote en groeiende vraag naar veilige en betrouwbare data intelligence bij organisaties die manieren zoeken om hun efficiëntie en veiligheid te verbeteren, hun duurzaamheidsdoelen te bereiken en aan wettelijke vereisten te voldoen. Onze focus op innovatie, investeringen in onderzoek en ontwikkeling en onze toewijding aan de veranderende behoeften van onze klanten stellen ons in staat flexibel te blijven in een steeds veranderende markt."

Geotab heeft een van de grootste data science- en AI-teams in de sector (meer dan 140 gegevens- en AI-professionals in dienst). Het bedrijf verwerkt 100.000 gegevenspunten per seconde en ondersteunt 41.000 klanten. Geotab biedt ook een OEM-telematicaplatform met een diverse toonaangevende integratiepartners en breidt zijn aanbod snel uit.

Klik hier voor meer informatie over het aanbod van oplossingen van Geotab.

Mediacontact

Hanna Corrente

Manager, Strategic Communications & Public Affairs

Over Geotab

Geotab verbetert veiligheid, verbindt bedrijfsvoertuigen met het internet en biedt online analyses om klanten te helpen hun wagenpark beter te beheren. Met het open platform en de Marketplace van Geotab, waarop honderden oplossingen van derden worden aangeboden, kunnen zowel kleine als grote bedrijven hun activiteiten automatiseren door voertuiggegevens te integreren met hun andere gegevens. Als IoT-hub biedt het apparaat in het voertuig extra functionaliteit via IOX-add-ons. Geotab verwerkt dagelijks miljarden gegevenspunten en maakt gebruik van gegevensanalyse en machine learning om klanten te helpen de productiviteit te verbeteren, wagenparken te optimaliseren door middel van een verlaagd brandstofverbruik, de veiligheid van de chauffeur te verbeteren en te voldoen aan gewijzigde wetgeving. De producten van Geotab worden wereldwijd verkocht via geautoriseerde Geotab-distributeurs. Ga voor meer informatie naar www.geotab.com en volg ons @GEOTAB en op LinkedIn.